ΕΛΛΑΔΑ

Στο Υπ. Παιδείας ο Κυρ. Μητσοτάκης: «Όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης»

Στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού βρέθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, υπό την παρουσία του οποίου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου.

O πρωθυπουργός κατά την τοποθέτησή του, αμέσως μετά τη σύσκεψη, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη διαδικασία αξιολόγησης τονίζοντας: «Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η ξεκάθαρη κατεύθυνση που έχω δώσει στο υπουργείο είναι πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».

Ο κ. Μητσοτάκης σε άλλο σημείο ανέφερε ότι εξετάζονται προτάσεις για μια λελογισμένη μείωση της ύλης. «Πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο, και το συζητήσαμε με την υπουργό, στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Και με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης, έτσι ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα» είπε ο πρωθυπουργός.

Στη συνέχεια συμπλήρωσε ότι στο πλαίσιο της σημερινής του επίσκεψης συζητήθηκε «ένα ζήτημα το οποίο πιστεύω ότι απασχολεί όλους τους γονείς αλλά και όλα τα παιδιά που έχει να κάνει με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία. Στην τρίτη γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη εκείνη τη στιγμή να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον».

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στις πολιτικές τις οποίες έχει αναλάβει η κυβέρνηση για το bullying, την πλατφόρμα stopbullying που έχει ήδη δώσει κάποια πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα, αλλά και τη σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση ανάλογα με τις δυνατότητες αλλά και τις κατευθύνσεις του υπουργείου. «Τα Πρότυπα σχολεία, τα Πειραματικά σχολεία και βέβαια τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, θα έχουνε εξετάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο, μια σημαντική καινοτομία με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση για έναν νέο τύπου δημόσιου σχολείου, από το οποίο πραγματικά περιμένουμε πολλά χρήσιμα μαθήματα για το πώς μπορούμε να μπολιάσουμε συνολικά τη λειτουργία των σχολείων μας.

Να επισημάνω επίσης και την σημαντική πρωτοβουλία, το πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για την αναβάθμιση άνω των 600 σχολείων, τα πρώτα από αυτά θα παραδοθούν στους μαθητές και στους καθηγητές τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Επομένως, είναι πολλά αυτά τα οποία έχουν γίνει, αλλά και πολλά ακόμα, αυτά τα οποία πρέπει να γίνουν», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Από τη μεριά της, η κ. Ζαχαράκη ανάφερε μεταξύ άλλων: «Σήμερα μιλήσαμε για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γενική, ειδική και επαγγελματική. Δώσαμε έμφαση κυρίως στην καλή προετοιμασία της χρονιάς, αποτιμώντας κιόλας το πως έχουμε πάει αυτά τα χρόνια. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση και στην πρόσθεση πολύ σημαντικού αριθμού μόνιμου προσωπικού, αλλά και στις μεγάλες καινοτομίες που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια. Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις προσθήκες που η νέα χρονιά θα φέρει, αλλά και βελτιώσεις που δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις υποδομές, έχουν να κάνουνε με τα βιβλία, με νέα προγράμματα σπουδών, όλα αυτά που μπορούν να αλλάξουν την ποιότητα της εκπαίδευσης».

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Ένας πρωθυπουργός που τον ενδιαφέρει η παιδεία ως εμπόρευμα για τα συμφέροντα που εκπροσωπεί»

«Ένας πρωθυπουργός που τον ενδιαφέρει η παιδεία ως εμπόρευμα για τα συμφέροντα που εκπροσωπεί. Θα έπρεπε να ντρέπεται, όχι να κάνει πανηγυρικές δηλώσεις», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

«Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει τις άνευ ουσίας επισκέψεις του στα υπουργεία κάνοντας εξαγγελίες που αποδεικνύουν ότι δεν έχει τον παραμικρό σχεδιασμό σε ό,τι αφορά τη στήριξη βασικών πυλώνων του κράτους όπως η παιδεία και η υγεία πλην της εξυπηρέτησης των ιδιωτικών συμφερόντων», σημειώνει, τονίζοντας ότι «δεν είπε κουβέντα για την στήριξη των δημοσίων σχολείων, το ζήτημα της σχολικής στέγης, την κάλυψη των διαπιστωμένων κενών που είναι υπερπολλαπλάσια από τους υπολογισμούς της κυβέρνηση».

Συνεχίζοντας την κριτική στον πρωθυπουργό, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τον κατηγορεί ότι:

«Δεν είπε κουβέντα για τον αντιπαιδαγωγικό φραγμό της Ειδικής Βάσης Εισαγωγής που αφήνει χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και κενές θέσεις στα Δημόσια Πανεπιστήμια. Δεν είπε κουβέντα για την αποτυχία της “αξιολόγησης” και την κομματική ευνοιοκρατία που έχει εγκαταστήσει στο δημόσιο σχολείο. Δεν είπε κουβέντα για τις διώξεις και τον πειθαρχικό εκφοβισμό τουλάχιστον 2000 εκπαιδευτικών. Δεν είπε κουβέντα για την υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων και τις εκκλήσεις που κάνουν για στήριξη σε διδακτικό προσωπικό και υποδομές. Δεν είπε κουβέντα για την αποτυχία των πρωτοβουλιών του στα ιδιωτικά πανεπιστήμια που ουσιαστικά υπήρξε εκδούλευση για τους κολλεγιάρχες. Δεν είπε κουβέντα για μέτρα μακροχρόνιας υποστήριξης μαθητών που προέρχονται από περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές. Δεν είπε κουβέντα για όλα αυτά γιατί αυτές είναι οι πολιτικές επιλογές του».

ΚΚΕ: «Ο πρωθυπουργός μπορεί να αξιολογηθεί με άριστα στο μάθημα της Μυθοπλασίας»

«Με άριστα στο μάθημα της Μυθοπλασίας μπορεί πράγματι να αξιολογηθεί ο πρωθυπουργός, ο οποίος είδε μια βελτιωμένη εικόνα στα σχολεία επειδή μπήκαν “κιτ ρομποτικής” και “διαδραστικοί πίνακες” σε αυτά…» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ και προσθέτει:

«Την ίδια στιγμή:

– Χιλιάδες αναπληρωτές αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους, καλύπτοντας κενά ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.

– Η τεράστια πλειοψηφία των σχολείων έχουν σοβαρά προβλήματα υποδομής και μόνο ένα 5% θα ενταχθεί σε διάφορα προγράμματα κτιριακής αναβάθμισης».

«Άριστα, επίσης, παίρνει η κυβέρνηση στην επιμονή για σχολείο πολλών ταχυτήτων, που το δικαίωμα στη μόρφωση βαφτίζεται -σύμφωνα με τον ίδιο τον πρωθυπουργό- ως ευκαιρία. Γι’ αυτό διαφήμισε την παραπέρα ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών με τα Ωνάσεια σχολεία, αλλά και προέβαλλε την απαράδεκτη παιδαγωγικά πρόταση να επιλέγουν οι μαθητές επαγγελματική πορεία στα 15 τους χρόνια!» αναφέρει ακόμα το ΚΚΕ και καταλήγει στην ανακοίνωσή του:

«Είναι φανερό ότι αυτό που πραγματικά πονάει την κυβέρνηση της ΝΔ είναι οι αγώνες του κόσμου της εκπαίδευσης για ποιοτικά αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν παιδεία. Αυτή είναι η θέση αρχής που υπερασπίζονται εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές. Και γι’ αυτό αρνούνται τα αντιπαιδαγωγικά κριτήρια της “αξιολόγησης” που μετρά το παιδαγωγικό έργο με τα αντιδραστικά μέτρα και σταθμά της αναζήτησης χορηγών.

Άλλωστε, είναι γνωστό ότι στην εκπαίδευση, τόσο στα σχολεία όσο και στα πανεπιστήμια, τα κυβερνητικά αφηγήματα διαψεύδονται συνεχώς».

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA