Τελετή καθέλκυσης της δεύτερης φρεγάτας Belharra «ΝΕΑΡΧΟΣ», από τα ναυπηγεία του Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας, την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024. Την έναρξη διαπραγματεύσεων για την προμήθεια και τέταρτης φρεγάτας τύπου Belharra, καθώς και ευρύ πρόγραμμα εκσυγχρονισμού σειράς πλοίων του ΠΝ εξήγγειλε από τα ναυπηγεία του Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Δένδιας, κατά την τελετή καθέλκυσης της δεύτερης φρεγάτας αυτού του τύπου, της ΝΕΑΡΧΟΣ. Ήδη έχει καθελκυστεί η ΚΙΜΩΝ και ακολουθεί η ΦΟΡΜΙΩΝ. Τον κ.Δένδια συνοδεύουν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Δημήτριος Χούπης και ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος - Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ. Η φρεγάτα «Νέαρχος» έχει εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος περίπου 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους, πλήρωμα 120 ατόμων και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες. Ανάμεσα σε αυτές, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, ο ολοκληρωμένος ιστός αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module), όπου συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων του πολεμικού πλοίου, το προηγμένο σόναρ ανθυποβρυχιακού πολέμου, τύπου CAPTAS-4 και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire.
Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group, υπέγραψαν στις 14 Νοεμβρίου, τη σύμβαση για την κατασκευή μίας επιπλέον φρεγάτας Belharra (FDI HN) για το Πολεμικό Ναυτικό.
Όπως ανακοινώθηκε από τη Naval Group, η σύμβαση αφορά την απόκτηση της τέταρτης φρεγάτας FDI καθώς και τη συντήρησή της, με επέκταση πρόσθετων δυνατοτήτων σε ολόκληρο τον στόλο FDI HN.
Η τέταρτη φρεγάτα αποτελεί συνέχεια του προγράμματος FDI HN που ξεκίνησε το 2022 και προβλέπει την προμήθεια τριών φρεγατών FDI + μίας προαιρετικής, με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα βιομηχανικής συνεργασίας με την Ελλάδα, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της γαλλικής εταιρείας.
Οι πρώτες τρεις φρεγάτες βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή, με την πρώτη να αναμένεται να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό στα τέλη του 2025.
«Είναι μεγάλη τιμή για εμάς η παραγγελία της Ελλάδας για αυτήν την τέταρτη φρεγάτα FDI. Με τις τρεις πρώτες ήδη σε προχωρημένο στάδιο παραγωγής, η παραγγελία αυτή αποτελεί ένδειξη εμπιστοσύνης και επιβεβαίωση της ικανοποίησης του Πολεμικού Ναυτικού από αυτά τα πλοία πρώτης γραμμής» ανέφερε ο Pierre Éric Pommellet.
«Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε την τεχνογνωσία μας προς όφελος της κυριαρχίας και της ναυτικής υπεροχής του Πολεμικού Ναυτικού» πρόσθεσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group.
Με την τέταρτη FDI HN, η Naval Group δεσμεύεται να επεκτείνει περαιτέρω την ενσωμάτωση ελληνικών εταιρειών στη διεθνή βιομηχανική της στρατηγική, φτάνοντας το 25% της αξίας της τέταρτης φρεγάτας FDI HN σε εγχώριο περιεχόμενο, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
Η Belharra (FDI HN) είναι φρεγάτα πρώτης γραμμής με αποδεδειγμένες δυνατότητες σε όλους τους τομείς μάχης: αντιαεροπορικό, ανθυποβρυχιακό, αντιπλοϊκό καθώς και δυνατότητες κατά στόχων επιφανείας και αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Ευέλικτη και με πολλαπλές δυνατότητες ανάπτυξης, συνδυάζει όλες τις λειτουργίες που της επιτρέπουν να αντιμετωπίζει, αυτόνομα ή ως μέρος στόλου, σύγχρονες και αναδυόμενες απειλές όπως τελευταίας γενιάς υποβρύχια, υπερηχητικούς πυραύλους, κυβερνοεπιθέσεις και πολυεπίπεδες ασύμμετρες απειλές, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Για τον σκοπό αυτό είναι εξοπλισμένη με προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες και επεξεργασίας δεδομένων.
Ικανή να επιχειρεί σε όλα τα θέατρα επιχειρήσεων και να ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις του ναυτικού πολέμου, η FDI αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τα σύγχρονα πολεμικά ναυτικά, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Η συμπαγής της διαμόρφωση και ο μοναδικός σχεδιασμός της την καθιστούν ιδανική για διαφορετικά περιβάλλοντα και δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες σε όλο τον κόσμο (κρύα και θερμά ύδατα, καθώς και αρχιπελαγικές περιοχές ειδικότερα).
Η ικανότητά της να πλέει σε ανοικτές θάλασσες και σε υψηλή θαλασσοταραχή αποδείχθηκε κατά τις πρώτες θαλάσσιες δοκιμές της Amiral Ronarc’h, αλλά και κατά το ταξίδι της προς τον πρώτο της προορισμό στη Λισαβόνα, όπου το πλήρωμα μπόρεσε να επιβεβαιώσει τις επιδόσεις του πλοίου σε κατάσταση θάλασσας 7 στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Επιπλέον, ο σχεδιασμός και τα αυτοματοποιημένα συστήματα που ενσωματώνονται στην FDI επιτρέπουν τη λειτουργία του πλοίου με μικρό αριθμό πληρώματος.
Προσφέρει υψηλό επίπεδο συντήρησης, ο οποίος μειώνει τους χρόνους συντήρησης και βελτιστοποιεί τη διαθεσιμότητα σε επιχειρησιακό επίπεδο.
Τέλος, όπως όλα τα πλοία και τα συστήματά μας, η FDI έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ, εξασφαλίζοντας διαλειτουργικότητα και συνδεσιμότητα μεταξύ των συμμαχικών ναυτικών, καταλήγει η ανακοίνωση της γαλλικής εταιρείας.