Μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες Βρετανίας και Ιταλίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί μια νέα προσέγγιση στη μεταναστευτική διαχείριση, σχεδιάζοντας κέντρα επιστροφής εκτός ΕΕ με πιθανές χώρες υποδοχής τη Ρουάντα και το Ουζμπεκιστάν.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, 42000 Αφρικανοί μετανάστες ζουν στο Ισραήλ και οι μισοί από αυτούς -γυναίκες και παιδιά- δεν απειλούνται με απέλαση.